torsdag 28 november 2013

Review om podcasting - inlägg av Jessica Ivarsson


Detta är en Review av Jessica Ivarssons blogginlägg om podcasting.
Här hittas hennes arbete.

It’s all about #joining the #podcast revolution

“The essence of podcasting is the creation of audio or video content for an audience that wants to listen to what they want, when they want, where they want, and how they want,” diskuterar Bruno C. Jham och medförfattare (2008, s. 278-279).


Ett argument som jag tycker du har lyckats sammanfatta på ett bra sätt i alla dina tre inlägg om möjligheterna. Jham m.fl. pratar liksom du och Andersson (2013) om hur podcasting har fört begreppet multitasking till en annan nivå. Det är fascinerande vad tekniken och digitaliseringen kan ge oss och göra för oss oavsett tid och rum tycker jag!


Jag föll för Carie Windhams (2007, s. 7) rubrik direkt, där det står skriver följande: “a microphone and an idea…” Detta tycker jag genomsyras i alla dina tre inlägg. Och det är ju det podcasting handlar om, en idé, ett syfte och mål, ett inspelningsverktyg, en plattform och en publik. Jag vet att vi har ju pratat om att intervjua inspirerande personer - maybe we should give it a shot? :) Hade varit hemskt kul!



Multitasking.
Maximera.
Skräddarsy.
Jag gillar dem uttrycken.


Bra skrivet Jessica Ivarsson, och tack för läsningen!




Mina referenser:

Andersson, Thomas (2013). Why you should be listening to podcasts: business-minded entrepreneurs. Yahoo Voices [Elektronisk]. 20 maj. http://voices.yahoo.com/why-listening-podcasts-business-minded-12143434.html?cat=3 [2013-11-27].

Jham, C. Bruno m.fl. (2008). Joining the podcast revolution. [Elektronisk]. Journal of Dental Education vol. 72:3, p. 278 - 281. Tillgänglig: Jdentaled.org [2013-11-27].

Windham, Carie (2007). Confessions of a podcast junkie: a student perspective. [Elektronisk]. Educause Learning Initiative - advancing learning through IT innovation. Tillgänglig: educause.edu [2013-11-27].

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar