lördag 14 december 2013

Alternativa presentationsverktyg

Publicering 2 av tjänst 2

I detta inlägg ville jag undersöka vilka alternativ som finns att nyttja förutom det ökända Power Point. Här nedan listas därför ett flertal olika alternativ för visuella typer av bildspel och presentationer, eller så kallade slides. I listan ingår program som applikationer som webbaserade tjänster. Vissa är fria att använda och vissa kostar också pengar. Denna lista har skapats utefter Susan Harkins (2011), Alan Henry (2012) och Rick Broidas (2013) arbeten.


“The only experience more painful than sitting through a boring presentation is giving a boring presentation. If a concept is worth presenting, it’s worth presenting effectively,” - Broida (2013).



Sätt igång och undersök!
Vilket verktyg passar dina behov bäst?

Klicka på det alternativ du vill veta mer om.
Besök adressen och få en officiell överblick av tjänsten!



MIX & ALLMÄNT



MAC & IPAD



WINDOWS & ANDROID





Här är länken där jag har publicerat detta material.

http://www.linkedin.com/groups/Presentation-alternatives-1023917.S.5817569158459592704?trk=groups%2Finclude%2Fitem_snippet-0-b-ttl


Referenser:

Broida, Rick (2013). Anything but PowerPoint: five fresh presentation alternatives. [Elektronisk] PC World. 9 juli. http://www.pcworld.com/article/2043871/anything-but-powerpoint-five-fresh-presentation-alternatives.html [2013-12-12].


Harkins, Susan (2011). Five top alternatives to PowerPoint. [Elektronisk] Tech Republic. 8 december. http://www.techrepublic.com/blog/five-apps/five-top-alternatives-to-powerpoint/ [2013-12-12].


Henry, Alan (2012). Five best PowerPoint alternatives. [Elektronisk] Lifehacker. 26 februari. http://lifehacker.com/5888189/five-best-powerpoint-alternatives [2013-12-12].

1 kommentar:

  1. Essä review av Linda Jacobsson
    URthebrand.com



    Din essä är som sagt inte klar, vilket gjorde det lite svårt för mig att göra en review. Men trots detta fick du mitt intresse i din inledning. Precis som rubriken skriver: En kvick men evident inledning. Dock finner jag inte en röd tråd genom din essä. Men detta kan bero på att jag inte har sett alla rubriker eller all text. Jag får inte riktigt grepp över vad essän kommer att handla om. Jag hade velat se en tydligare frågeställning i början av din inledning, eller som rubrik.

    Positiv kritik är din layout. Man får direkt en känsla av en “proffsig” essä på grund av ditt val av typsnitt och informationstexten uppe i hörnet.

    Jag har dock inte så mycket mer att säga eftersom jag inte har så mycket att gå på. Men lycka till!

    SvaraRadera